online marketing

Wij brengen jouw verhaal tot leven

Ons eigen verhaal (sinds 1996) leest bijna als een boek over het internet zelf. In ‘t prille begin moesten we mensen vooral vaak uitleggen wat dat internet nou eigenlijk allemaal kon. Tegenwoordig helpt het internet ons om verhalen te vertellen op een schaal waar we toen alleen van droomde. In 25 jaar is Bureau Max gegroeid tot een team dat het internet gebruikt om onvergetelijke belevingen te creëren.

online marketing

Onze missie

Bureau Max gelooft in de transformerende kracht van verhalen. Onze missie is om betekenisvolle en meeslepende digitale storytelling te creëren die mensen inspireert en in beweging brengt. We zijn gedreven door de overtuiging dat verhalen de kracht hebben om emoties op te roepen, verbindingen te smeden en positieve verandering teweeg te brengen. Onze passie ligt in het delen van authentieke verhalen die een blijvende impact achterlaten. We streven ernaar om een positieve bijdrage te leveren aan de wereld door middel van de kracht van verhalen.

Ons team

Voor elke stap van het proces hebben we specialisten om jouw verhaal tot leven te brengen. We hebben technologische tovenaars, online marketeers, storytellers en een geweldig support-team – allemaal met hun eigen passies en werkzaamheden. Samen creëren we al jaren geweldige online belevingen, gedreven door onze uiteenlopende expertises en eigenschappen. 

Van team meetings tot teamuitjes, de collega’s van Bureau Max voelen soms wel als een beetje meer dan dat.

Samenwerking voor optimaal resultaat!

Bureau Max houdt van samenwerken met de opdrachtgevers. We zijn trots op het resultaat. Hier een greep uit onze samenwerkingen.

Over ons
Over ons
Over ons
Over ons
Over ons
Over ons
Over ons
Over ons
Over ons
Over ons
Over ons
Over ons

Samen aan de slag?

Of heb je een vraag voor ons? Neem gerust contact op met Jorrick of één van onze andere collega’s.

Over ons

Werken bij Bureau Max

Zie jij jezelf wel werken of stage lopen bij Bureau Max? Bekijk dan onze vacatures.

Geschiedenis van Bureau Max

Over ons

1996

Start Max

Max Internet Publishing BV start op een slaapkamer aan de Raadsherenveld te Apeldoorn. De wapenfeiten van het eerste jaar bestaan onder andere uit het uitgeven van Trefpunt Magazine voor verschillende lokale Rabobanken en het live uitzenden op internet van het bezoek van toenmalig minister-president Wim Kok aan Apeldoorn.

Over ons

1997

Internetopleidingen

Om kennis en ervaring op het gebied van internet te delen wordt samen met Computel Interlect Internetopleidingen gestart. Daarnaast stappen we over op Filemaker Pro (iedere keer html-en begon te vervelen) en verhuist het bedrijf naar een bedrijfsverzamelgebouw aan de Loolaan.

1998

Internetweek

Samen met Nuon dochter Telekabel en gemeente Apeldoorn organiseren we de Apeldoornse internetweek. In dat jaar wordt ook – samen met de NOS en gemeente Apeldoorn – het huwelijk van Maurits en Marilene live uitgezonden via internet. Hiervoor werd Max ook onder andere geïnterviewd door RTL Nieuws en de wereldomroep. Op het gebied van internettechnologie wordt gekozen voor Linux, Apache, MySQL en PHP.

1999

Nieuwe naam

Max Internet Publishing wordt per direct ingeruild voor de bedrijfsnaam Max.nl nadat een krant de bedrijfsnaam afkortte tot MIP.

2000

Online WOZ verslagen

In het millenniumjaar traint Max.nl raadsleden in het omgaan met digitale media en waarin voor het eerst in de geschiedenis WOZ-verslagen worden gepubliceerd op internet (wat direct leidt tot een rokende server).

2001

IT-Huis

Max.nl verhuist naar IT-Huis Apeldoorn. Kadaster, Getronics, Wegener, Belastingdienst en gemeente Apeldoorn starten samen een kennisintensief bedrijfsverzamelgebouw waarin ook Max.nl zijn intrek neemt. WOZ Online wordt uitgerold over meerdere gemeenten.

2002

Beehive

Max.nl sluit zich aan bij The Beehive, een initiatief van o.a. Jan Willem Krooshof (ex-Origin/Baan) en Graham Sharman (oud-McKinseypartner). The Beehive had tot doel ondernemingen te ondersteunen bij hun groei. Deze samenwerking blijkt niet de gewenste doelen op te leveren en wordt na korte tijd weer beëindigd.

2004

Pragmatika

Eind 2004 wordt Max.nl door EGEM uitgenodigd om aanbieding te doen voor de ontwikkeling van dé toonkamer van de elektronische overheid van dat moment: gemeente Pragmatika. ‘Gemeente Pragmatika’ is een innovatieve webapplicatie waar op gebruiksvriendelijke wijze verschillende producten en diensten van overheden in één loket worden aangeboden.

Over ons

2005

Google Maps

Google introduceert Google Earth (en later Google Maps) op de Nederlandse markt. Direct start Max.nl met de ontwikkeling en implementatie van GeoMax Framework: klanten worden in staat gesteld hun eigen Google Maps oplossingen te integreren in hun webapplicatie.

Over ons

2005

Computel Standby BV

In 2005 wordt ook de samenwerking gestart met Computel Standby BV. Als strategische partner van Max.nl zijn zij verantwoordelijk voor 24/7 beheer van al onze servers, zowel in Apeldoorn als Amsterdam.

Over ons

2006

Naar de Regentesselaan

Vanwege de groei verhuist Max.nl naar een nieuwe locatie: Regentesselaan 6 te Apeldoorn. Vanuit het project Pragmatika (2004) ontstaat het idee om samen met overheden en andere bedrijven versnelling te geven aan de e-Overheid, de basis voor stichting GemGids wordt gelegd.

Over ons

2007

GemGids

Samen met gemeente Voorst en Intercity Consultancy wordt stichting GemGids opgericht. Doel van de stichting is het op pragmatische wijze verbeteren van de e-Overheid. Dit doen we door het stimuleren van innovatie en ontwikkeling en door de deelnemers een platform te bieden waar zij kennis en kosten kunnen delen.

2008

Vermarkten formats

In 2008 ontstaat het idee voor Vecchio – een platform waar bedrijven met passie voor internet zich verder kunnen ontwikkelen – én Paidea – een bedrijf dat zich richt op het ontwikkelen en vermarkten van vernieuwende internetformats. Apeldoorn Direct is een van de projecten die hier in 2009 uit zal ontstaan.

Over ons

2009

MaxLab

MaxLab wordt geboren om innovatie met en bij klanten te stimuleren. Ruwe ideeën worden in korte tijd getoetst in de praktijk. Het resultaat: kennis, ervaring en vaak de basis voor een nieuw product. Het MaxLab project met ilse media heeft bovendien de derde prijs behaald in het Android dev camp van T-Mobile.

Over ons

2012

ACEC gebouw

Max.nl verhuist na vijf jaar gevestigd te hebben gezeten aan de Regentesselaan naar het ACEC gebouw in het centrum van Apeldoorn. Deze creatieve broedplaats past beter bij het huidige van Max.nl.

Om ook internetmarketing diensten te kunnen leveren wordt voor het eerst samengewerkt met Vindkracht9.

Over ons

2012

WordPress Specialist

Max.nl gaat zich volledig focussen op WordPress en ontwikkelt zich al snel als specialist op dit gebied. Met WordPress is uw website na oplevering makkelijk te beheren. Uw nieuws en informatie kunt u zelf op uw website zetten: zo vaak u wilt, wanneer u wilt, waar u wilt.

Over ons

2012

Vindkracht9

Met Vindkracht9 wordt steeds intensiever samengewerkt aan een geïntegreerde methode voor content-marketing. Hiermee adviseren wij klanten pro-actief over welke inhoud leidt tot het realiseren van de online doelen.

Over ons

2013

Multisite Expert

Samen met Leerplein055 wordt een WordPress netwerk opgezet waarmee alle dertig scholen van deze koepel een site krijgen. Deze sites zijn naar wens te configureren door de scholen en kunnen ook inhoud met elkaar delen. Het beheren van bijvoorbeeld de schoolgids kan op deze manier voor een groot gedeelte centraal worden gedaan.

Over ons

2014

Content Marketing

Bij de website-projecten van Max.nl komt steeds meer nadruk op de marketing te liggen. Het project voor LeerPlein055 groeit uit tot een platform voor schoolkoepels. Deze gebruiken en innoveren gezamenlijk een thema waar inmiddels zo’n tachtig scholen gebruik van maken.

Over ons

2015

Balans

Vindkracht9 komt na de zomer volledig in huis te zitten bij Max.nl waardoor de samenwerking nog beter kan worden ingevuld. De verhouding van het team techniek/marketing is hiermee nu volledig in balans. Evenals trouwens de verhouding man/vrouw.

Over ons

2015

Simplicity

Max.nl ontwikkelt voor eigen projecten het thema Simplicity. Dit thema is in basis snel naar wens van de klant in te richten, maar oneindig uitbreidbaar. Uiteraard sluit dit thema perfect aan op de internetmarketing wensen van deze tijd. Daarnaast starten de eerste workshops om klanten zelf aan de slag te laten gaan met internet-marketing.

Over ons

2016

Internetbureau Max

Dit jaar bestaan we 20 jaar en is het weer eens tijd voor het vernieuwen van de positionering. Gevolg een iets andere naam, een nieuw logo, uiteraard een nieuwe site met meer nadruk op ons inhoudelijke verhaal.

Over ons

2018

Kaizen

Omdat we bij Max resultaat willen bereiken, brengen we veranderingen tot stand door kleine stapjes te nemen richting je doel. Het geheim van langdurig online succes schuilt in het permanent verbeteren en inhoud geven aan je website. Bij Max voeren we dit proces uit volgens de kunst van Kaizen. Kaizen stelt dat iedere verandering het beste stap voor stap bereikt kan worden.

Over ons

2020

Canadian Walk

De lancering van onze eerste audiotour; Canadian Walk. Een app en audiotour die is ontwikkeld als tijdloos eerbetoon aan de Canadese veteranen die Apeldoorn bevrijdden. We maakten Canadian Walk in samenwerking met Apeldoorn Partners en wij  waren verantwoordelijk voor de productie, de audiotour en de ontwikkeling van de app.

Over ons

2021

Rich Content

Waardevolle content staat of valt met het vertellen van de juiste verhalen. Naast de productie van audiotours richten we ons op de productie van animaties, video en fotografie. Rich content staat voor een diepere beleving, waar het verhaal voorop staat.

Start Max
1996
Internetopleidingen
1997
Internetweek
1998
Nieuwe naam
1999
Online WOZ verslagen
2000
IT-Huis
2001
Beehive
2002
Pragmatika
2004
Google Maps
2005
Computel Standby BV
2005
Naar de Regentesselaan
2006
GemGids
2007
Vermarkten formats
2008
MaxLab
2009
ACEC gebouw
2012
WordPress Specialist
2012
Vindkracht9
2012
Multisite Expert
2013
Content Marketing
2014
Balans
2015
Simplicity
2015
Internetbureau Max
2016
Kaizen
2018
Canadian Walk
2020
Rich Content
2021